Pomóż dziecku zasnąć

Kontakt ze światłem pomaga w regulowaniu biologicznego zegara. Jest jasno – trzeba pracować, robi się ciemno – należy iść spać. Odpowiednie manipulowanie światłem może pomóc przygotować ciało do snu. Gdy kładziemy dziecko spać, dopilnujmy, by światła były przyciemnione i nie włączajmy ich aż do rana. Nawet do przewijania, czy prowadzenia do nocnika, wystarczą nam małe lampki nocne. Wyeliminuj wszystkie źródła światła z pokoju dziecka, takie jak elektronika. Migające diody rozpraszają i nie pozwalają zasnąć. Jeśli za oknem jest jasno w nocy dzięki lampom ulicznym, bądź oświetlonym budynkom, stosuj ciemne zasłony, które skutecznie nas odgrodzą. W trakcie dnia, niech dziecko będzie miało kontakt z dużą ilością światła, którą będziemy zmniejszać stopniowo, gdy zacznie zbliżać się pora spania. Ważne jest, żeby bezpośrednio przed snem dziecko nie miało kontaktu z telewizorem, komputerem czy tabletem. Wyrzućmy tego typu urządzenia z jego pokoju i starajmy się ograniczać dostęp do nich na godzinę przed snem.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim serwisie! Jestem instruktorką fitnessu prowadzenie bloga to moja pasja. Zamieszczam tutaj artykuły o sporcie i diecie. Zapraszam do czytania!